‘Misschien boor je met je iphone app een nieuwe doelgroep aan,’ mailt de programmeur. ‘Mensen die geen blogs lezen, maar wel scheurkalenders.’ Ze vindt IRMA ideaal voor mensen die regelmatig zwaar tafelen en zich na de maaltijd graag terugtrekken met een gedachte, een spreuk, iets spiritueels op ooghoogte. Of de dag ermee beginnen. Ze kent deze mensen. Handig als een bericht op één kalenderblad blijft passen. Ik kan onmogelijk kwaad worden. Ze kreeg het voor elkaar dat de app alsnog door Steve Jobs goedgekeurd werd nadat de app eerst door Steve Jobs afgekeurd was. Ook ben ik van haar afhankelijk als ik dingen aan de app wil toevoegen, bijvoorbeeld een zoekfunctie en klikbare categorieën. ‘Houd het simpel,’ adviseert een vriend die er verstand van heeft. Maar de sleutel zit in het contact. Doelgroepdenken heeft postgevat. Personas (Alan Cooper) dienen zich aan: de scheurkalenderlezer, de tegelwijshedentwitteraar, de youtubegluurder, de tomtomluisteraar.